6/20/2006

Kvällens match- orka byta ut chippen?

svt.se läser jag:

Den svenska startelvan mot England är klar. Det innebär att Christian Wilhelmsson inleder på bänken.

Lars Lagerbäck är en försiktig general och vill främst täta bakåt. Ett oavgjort resultat räcker och därför tar Mattias Jonson en plats för att täppa till högerkanten.

Ärligt talat tror jag inte att det är lösningen. Hade jag varit Lagerbäck hade jag låtit chippen spela- och satt in Jonsson först om vi hade tagit ledningen i matchen. Sedan hade jag låtit Källström spela, liksom Allbäck på topp tillsammans Henke. Om vi hamnar i underläge- in med Elmander direkt. Han borde få väldigt mycket mer speltid än vad han fått. En målgörare, till skillnad från Mattias Jonsson som bara är en grovjobbare.

Det finns en bra matchguide till Sverige - England på svt.se också.

Andra bloggar om: , , , ,
Beastwear.se