10/02/2006

Internetvärd och Expressn?

Nu har Sveriges första sökmotoroptimeringstävling startat! Den är anordnad av SEO-forum.se och Jim Westergren, ägare av forumet. Den här SEO-tävlingen, eller sökmotoroptimeringstävlingen som man kallar det på ren svenska, är unik på mer än ett sätt.

För det första är det här Sveriges första sökmotoroptimeringstävling. Många svenskar (bland annat jag, Marcus Westberg och så Jim själv förstås) har tävlat med gott resultat i internationella sökmotoroptimeringstävlingar tidigare. Ingen liknande tävling har dock anordnats i Sverige tidigare! En annan sak som gör tävlingen unik är det intressanta upplägget.

Tävlingens regler och upplägg:
Man ska optimera mot sammanlagt fem nyckelord, vilket aldrig någon sökmotoroptimeringstävling tidigare har gjort. Dessutom måste man tävla med endast en domän som också måste vara nyregistrerad (efter första oktober) och den får inte innehåll något av sökorden.

Sökorden i tävlingen är: Expressn, Aftonbladhet, Svenska Dagbladhet, Internetvärd och sökmotoroptimeringstävling.

De tre första sökorden, dvs Expressn, Aftonbladhet och Svenska Dagbladhet är som ni kanske ser felstavningar på tre av de största tidningarna i Sverige. Lite kontroversiellt, men kul tycker jag. Internetvärd kommer från Internetworld och det roliga i den kråksången är det att Google föreslår "Internetworld" när man söker på Internetvärd ;)... Och så självklart - sökmotoroptimeringstävling. Min andra blogg, Fyra nyanser av brunt, har ett av de få sökresultaten nu innan tävlingen startat på det sökordet. Vi får se om det kan hjälpa mig nåt.

Ni får mer än hemskt gärna hjälpa mig i tävlingen och det gör ni enklast genom att länka till min tävlingssida i sökmotoroptimeringstävlingen med något eller alla sökorden i ankartexten (den texten som länken är på, titta på länkarna i inlägget). Länkbyten mottages även tacksamt, det är bara att höra av sig via mejl eller en kommentar!

Det ska bli riktigt kul det här. Jag har redan jobbat rätt mycket med sidan och nu är man dessutom med från allra första början. Flera personer har även sagt att de tippar mig som vinnare :P.. Så det blir å jobba på lite med denna sökmotoroptimeringstävlingen.

Andra bloggar om: , , , , ,
Beastwear.se