3/04/2006

Klassikern tillbaka!

Imorgon är det Sveriges mesta klassiker- Vasaloppet. 15000 åkare ska åka försöka ta sig runt de nio milen mellan Sälen och Mora. Det som är nytt för i år är att Vasaloppet ingår i elitåkarnas världscup. Inte lite synd faktiskt, eftersom det inte blir riktigt samma känsla som om det inte skulle varit det.

Inte minst gör det att de svenska åkarna får det svårare i konkurrensen. Eller gör det att fler svenskar får sina genombrott?



För mig är dock Vasaloppet något speciellt. Något klassiskt och roligt. För annars skulle jag nog inte spika mig varje år framför tv:n, trots att man måste gå upp sju på en helg.. Det är alltid intressant att följa loppet, i år blir det ännu roligare eftersom jag idag (på min födelsedag!..) fick längdskidor.





Så efter Vasaloppet imorrn blir det att åka ett par kilometer längdskidor själv. Kan något annat än ett Vasalopp vara en bättre ambitionshöjare?

Nej, nu är det bara att vänta till start och hoppas på en svensk seger. Marit Björgen vann ju världscupvasan idag lördag.

Dagens låt: "We are all the winners" av Nick Borgen, för i Vasaloppet är nog alla faktiskt vinnare på något sätt...

1 Comments:

Blogger CV said...

Borgens sång är väl en passande sång på flera sätt idag. Inatt är det ju Oscarsgala också. Och egentligen är väl alla som lyckats producera en film vinnare.
RS
kulturbloggen.com

3/05/2006  

Skicka en kommentar

<< Home

Beastwear.se