2/28/2006

Bloggar ser bajs ut i Internet Explorer

Jag märkte det runt jul. Trodde att det enbart var på min dator, men nej. Bloggar är inte optimerade för världens mest använda webbläsare, Internet Explorer. Med vissa versioner verkar det fungera men inte med den jag har på min dator.

Helt klart börjar sidor bli optimerade för Firefox istället för Explorer, det bästa hade varit om det fungerat likadant på båda men så lär det väl inte bli på ett bra tag. Både min it-blogg och den här bloggen ser verkligen inte roliga ut i Explorer. I Firefox däremot fungerar sidorna perfekt och ser jättebra ut.

Framförallt är det högerspalten med länkar och arkivet som inte fungerar. De hamnar längst ned på sidan, EFTER alla inlägg. Ser väldigt skumt ut. Dessutom exakt samma problem på båda bloggarna.

Är det kanske därför Fyra nyanser av brunt inte verkar ha någon pagerank? Google verkar ha svårt att visa pageranken för sidan trots att jag får många besökare där och jag har många inlägg väldigt högt upp i sökmotorn. En gång har jag sett vilken pagerank sida har, som då var 4. Men det är en enda gång sedan oktober…

Hoppas alla börjar använda riktiga webbläsare som Firefox istället för Explorer. Då skulle alla bloggar kunna se bra ut som vanligt!

Beastwear.se