3/22/2006

Dagens låt: I´m from Barcelona

"I´m From Barcelona handlar om att cykla hela dagarna, om vattkoppor och trädkojor och om sommarnätter som aldrig tar slut"
Vissa låtar har ett glatt budskap. En del av dessa låtar (långt ifrån alla) har den känslan att låten är gjord av kärlek och framförallt glädje. Dagens låt är en sån låt man känner att den har den känslan.

I´m from Barcelona är ett tydligt exempel på en skön låt gjord av trevliga och sköna människor. ”I gonna sing a song with alla of my friends…” är en del av texten. Det märks faktiskt att det är vänner som gjort låten. Åtminstone om man ser på musikvideon (som är riktigt snygg och smart gjord..).

Ännu mer övertygad blir jag när jag surfar in på deras hemsida. Där går det bland annat att lyssna på låten (plus två andra sköna låtar). En av de färggladaste och trevligaste sidorna jag surfat på faktiskt.



Andra bloggar om:, ,

3 Comments:

Blogger CV said...

Jag har hört så mycket om I´m from Barcelona men inte lyckats få tag på någon låt med dem. De verkar inte finnas för nedladdning någonstans där jag letar i alla fall.
RS
kulturbloggen.com

3/22/2006  
Blogger Anton said...

Kolla in deras hemsida, där kan du lyssna på låten i sin helhet. Och de finns faktiskt på thepiratebay, men då som video vad jag har förstått det som...

3/22/2006  
Blogger Henrik said...

Fan va coolt, de ligger 4:a på tracks!!!

3/23/2006  

Skicka en kommentar

<< Home

Beastwear.se