2/18/2006

Fiaskofestivalen

Hårda ord om årets melodifestival. Men hittils har det inte börjat bra.

För det första..
Lena Philipsson är inte en sådan hit som svt hoppats på. Att ha två programledare per deltävling som förra året tyckte jag var super. Även när Jonas Gardell och Mark Levengood hade tävlingen tillsammans var det riktigt roligt och bra. Men när en sådan person som Lena Philipsson intar som programledare är det ingen hit. Många fel och få roliga kommentarer..

För det andra..
Linda Bengtzing gick vidare, trots dålig låt och dålig röst. För när hon inte ens ha röstkapacitet att sjunga en dålig svensktopps-låt så är det ingen bra sångare av det.

För det tredje..
Electric Banana Bands bidra, Kameleont, var inte alls vad jag hoppats på. Men till andra chansen åtminstone...

För det fjärde..
Magnus Bäcklund gick inte vidare mer än till andra chansen, skandal! Hans låt har absolut chans att vinna i Aten. Andreas Johnsons bidrag och Magnus bidrag var utan tvekan de bästa bidragen.

Trots allt detta är tillställningen hittils trevlig även om åtta tävlande per vecka känns tamt. Sköna killarna i Pandang var riktigt sköna med låten "Kuddkrig". Killar som kommer få jobb i framtiden... Värdiga arvtagare efter Electric Banana Band?

Läs också vad Kulturbloggen har skrivit om det..

Dagens låt: "The Name Of Love" av Magnus Bäcklund..

2 Comments:

Blogger A. von Achtersnurra said...

Rena katastrofen. Det enda bra var Andreas Jonsson. Resten får mig att börja undra om det inte är dags att kasta ut TV:n, jag har ingen lust betala för sån skit.

2/19/2006  
Blogger CV said...

Jag tyckte Lena PH var rolig.
Och Andreas låt och Magnus låt var bra, så jag är nöjd. Det är bra så.
RS
kulturbloggen.com

2/19/2006  

Skicka en kommentar

<< Home

Beastwear.se