1/12/2006

Blogg, sport och dialektmysterier..

Idag har jag faktiskt hittat ett par nya bloggar. Och för en gångs skull har jag hittat en blogg som mest handlar om privata saker, men som jag tycker är intressant att läsa. Det är bloggen Papa Bouba Diop som jag hittade idag och som blir "Dagens blogg" enligt mig.

Och så en annan lite rolig nyhet.

Jan Rippe, ni vet han i After Shave och han som är med i den suveräna tv-serien Macken, han ska vara Peter Jidhes sidekick i Turin OS. Ännu en gång har svt gjort ett riktigt klipp. En sportintresserad komiker är precis vad som behövs i en sportstudio! Läs mer på svt.se.



Jag hoppas också att ni inte missade Svenska dialektmysterier (svt2 21.30, ons) igår heller. Det var ett suveränt program, precis som allt som Fredrik Lindström rör vid. Programmets hemsida är också väldigt rolig och lärorik och har massor av roliga omröstningar och funktioner. Skicka ett digitalt vykort med Ernst som säger "God Jul" eller bara läs om dialekter.


Ni visste väl förresten att Östgötskan är den mest bonnigaste dialekten?
Beastwear.se