2/07/2006

Magnus Uggla tolkar Karl Gerhard

Nytt album med Magnus Uggla: ”Ett bedårande barn av sin tid”

Kändisfixering i tidningar? Suget kring Stureplan? Glamourfester vid Rivieran? Ursäkta, men det är inget nytt. Allt detta sjöng Karl Gerhard om redan på 1920-talet. Magnus Uggla har slutligen genomfört det drömprojekt han planerat ända sedan sin skivdebut. Ett album med Karl Gerhard-tolkningar.

”Karl Gerhard sjöng om gossar med tusch på ögonlocken”, säger Magnus. ”Det hade vi också när jag var 19. Vi var helt inne på Bowie och glitterpop. Det var så jag upptäckte Karl Gerhard.”

Uppbackad av ett sparsamt kompband lett av pianisten Jesper Nordenström (Peter LeMarc, Tomas Andersson Wij) tolkar och hyllar Magnus Uggla ett tidlöst original.

En katt bland hermelinerna. Ett bedårande barn av sin tid.

Albumet finns i butik den 22 februari.


Härligt!

Jag har inte tänkt på hur mycket jag saknat Uggla på ett tag nu. Självklart har jag några av hans låtar på mp3:n och jag lyssnar på datorn, men lite ny Uggla musik skulle behövas. Passande var det också att vi skulle visa ett bra exempel på en text med slangord i skolan. Självklart tar man en Uggla-låt då. Texten finns här under som jag valde.

Ja det är ju allmänt känt att Kaj är helt impotent, fast med den enklaste
teknik kan han få fjäder på sin skinnspik, spela tennis, golf och squash
segla, bräda, paddla fors då kan han njuta livets fröjder trots prostatit och hemorröjder
ut och ragga tonårs tjack tills han får en hjärt-attack...

Gissa vilken låt det kommer ifrån..



2 Comments:

Blogger CV said...

Låter som en spännande kombination med Uggla ackompanjerad av Wij och Le Marc.
RS
kulturbloggen.com

2/13/2006  
Blogger Anton said...

Japp, helt klart ;)

2/13/2006  

Skicka en kommentar

<< Home

Beastwear.se