5/23/2005

Kroatien..

Alla kan ju inte alltid ha rätt, inte ens jag. Jag erkänner- jag hade jättefel.. Om ESC alltså..

Jag har ju även varit på klassresa i Kroatien och det måste man ju även skriva en liten text om! Jag skulle vilja skriva en relativt kort text om våran resa för ca 95 000 kr, för 30 personer i 5 dagar..

Det började att krångla lite grann i Tyskland, där vi hade mellanlandning. Vi hade en väntetid på 7 h vid den trevliga (*iro*) flygplatsen Frankfurt Hanh. Det värsta var nog att vi fick checka ut bagaget när vi kom dit och hade därför hela vår packning i våra händer. Det har jag aldrig behövt vara med om förut... När vi sedan går på planet så är det fri sittning. (Skoj,skoj).. Tillslut landade vi iallafall i Klagenfurt (Österrike) där det stod en buss och väntade. Den bussen var nog det som jag var mest positivt överraskad av under hela resan. Beräknad ankomst till Pula var 22.00. Vi kom fram 01.00... Väl därnere så hade vi det trevligt och vi bodde på ett helt okej hostel i Pula. Badkruka som jag är badade jag inte, men nästan alla andra av mina klasskamrater gjorde det. Utflykter av olika slag gjorde vi nästan varje dag och bla så besökte vi en känd droppstensgrotta i Slovenien (som ligger endast 3-4 h bilresa från Pula). Jag måste dock varna för att det blir mycket vitt bröd som äts. Känns som om det enda vi åt därnere var vitt bröd som vi svalde ned med Coca Cola.. Sista natten bodde vi i storstaden (och studentstaden) Zagreb! Att det var en studentstad såg vi inte minst på att det fanns massor härliga tjejer att titta på, tillskillnad från Pula där vi undrade om det kunde finnas fulare kex.. Nöjd med resan är jag dock, och tur är väl det..


Vy över Pula, där vi bla fick se gladiatorspel på den antika teatern..


Mitt i City, med en av flera triumfbågar...
Beastwear.se