6/10/2006

Första dagen, VM

Så är den första dagen av Fotbolls- VM slut då. Hann inte se mer än bara en stund av Tyskland- Costa Rica men jag har i alla fall hunnit få in känslan och suget nu inför resterande delen. Och matchen imorgon, Sverige - Trinidad och Tobago. Många har skrivit om fotbolls VM idag om vitt skilda saker. Tänkte dela med mig av lite länkar.

Kulturbloggen- Skön öppningsvinst för Tyskland
Kulturbloggen- Polen fick knappt iväg ett enda skott- och då blir det förlust

Dagens media- Expressen kontrar Aftonbladets Tysklandsoffensiv

Ny Teknik- Experter varnar för VM- virus

Svt.se- Lagerbäck tonar ned målvaktsfrågan

Expressen.se- Drömläge för Ecuador



Dessutom läser jag att Henrik har åkt till Tyskland med ett något konstigt gäng kompisar. Hoppas de har kul därnere. Iförsig tror jag det är svårt att ha motsatsen... Våran resa blev ju inställd till Tyskland, vi tar en Gotlandsresa i sommar istället ("Vi" är kompisgänget i det här sammanhanget)...

I övrigt kom jag ju på att jag glömt en till väldigt bra fotbollsblogg. VM- låtar är en väldigt nischad blogg som ändå är väldigt välbesökt. Kul idé. Högen av låtar verkar aldrig ta slut...

Andra bloggar om: , , , ,
Beastwear.se