4/23/2006

Super size me

Det var verkligen en skrämmande film. På ett roligt sätt. Super size me är inte bara en dokumentär, det är ett viktigt kulturarv för framtiden. Folk skulle behöva se den om 10 år igen.



Filmen var väldigt rolig men väldigt skrämmande på samma sätt. En väldigt sevärd film utan tvekan! Och precis som Stationsvakt skriver blir han ju verkligen sjuk!

Läkarna trodde inte att snabbmat eller dålig kost kunde ge samma effekter som alkohol- men det kunde det. Vi kanske skulle behöva bli lite mer rädda om oss. Särskilt amerikanarna. Super size me visar verkligen att de alltid ska vara värst. Störst hamburgare, största läsken och självklart flest Mcdonalds.



Mest skrämmande var det när han intervjuade en man som skulle opereras för sin diabetes och fetma. Han drack 7-8 liter läsk om dagen! De köpte hem 52 liter läsk som bara räckte i två veckor. Och då köper han mer läsk ändå, på jobbet och så. Sjukt.

Andra bloggar om: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

efter att jag sett filmen slutade jag äta på McDonkan. Då åt jag där ca 2-3 ggr per vecka. Efter det mådde jag mkt bättre, men måste erkänna att jag saknar burgarna som fan :)

4/23/2006  
Blogger Anton said...

I somras på Gotland när jag var där åt jag på Mcdonalds riktigt många gånger, åtminstone en gång per dag.

När jag kom hem kände jag ett väldigt sug efter hamburgare...

4/25/2006  

Skicka en kommentar

<< Home

Beastwear.se