12/27/2005

Henke flyttar hem..

Nu är det klart. Henke Larsson i Barcelona flyttar hem till Sverige i sommar. Efter VM har han själv sagt. Därmed har han tackat nej till Barcelonas erbjudande på ca 18 miljoner kr som han skulle få om han förlängde till 2007. Men han ska inte sluta spela fotboll.. Och det är långt ifrån säkert att han ska spela för Helsingborgs tröja, även om jag personligen tror det är störst chans på att han gör det. Annars lär det väl bli nån storklubb likt IFK Göteborg, spekuleras det i.
- De klubbar som är intresserade får kontakta min agent (Rob Jansen i Holland). Sedan får jag värdera anbuden och ta ett beslut. Jag vill inte spekulera i några klubbar för tillfället.
Fast det bästa är ändå. Han fortsätter i landslaget.
- Landslaget är inte åldersbegränsat. Jag kör på, det ger mig mycket, jag har suget kvar och så länge jag spelar elitfotboll bör jag vara aktuell för landslaget.
- Hemflytten till Helsingborg i sommar förändrar inget för min inställning till landslaget. Jag kör på.
Men än är inte spanska ligan slut och snart är det VM.
Jag kommer att få mina chanser.


Dagens låt: "Rudolf med röda mulen" av Ankie Bagger och Jean Paul Wall.. Från CD:n "Kopparbärs, tomterock".




Beastwear.se