9/19/2005

Vadå nyhet?

Ibland förstår jag varken tillverkare eller skribenter som skriver om en produkt. Normalt är Internetworld en av mina favorittidningar som jag läser varje månad både i tidningsformat och på webben. I senaste numret skriver de på sidorna nyheter/färska prylar om Toshibas senaste bärbara dator, Portégé M300. Åtta av tio fick den i betyg. O herregud är min första reaktion... En helt okej dator är det, med 1,2 GHz processor, 512 MB i ramminne och 12 tumsskärm. Men hur sjutton kan de ge datorn så högt betyg när den kostar 14 lax hösten 2005. När liknande bärbara datorer var heta var det år 2003, minst! Visst, den har lite andra småfinesser (lite stöttålig, spillskydd på tangentbordet) men när du kan få en betydligt bättre bärbar för det priset, tycker jag att betyget borde varit lägre.

Men vad gör Toshiba då? Släng i en bättre processor och ett pris på 16 000 vore helt okej. Ibland blir man förbryllad...


Dagens låt: Lill Babs och Heman Hunters "Älskade ängel"
Beastwear.se