7/20/2005

80-talist..

Tack gode gud för att jag är 80-talist! Såg delar av svt:s 80-talsnatt och det är förvånansvärt mycket jag har minnen av från 1980-talet. Jag är ju trots allt född 1989... Att jag är född på 80-talet har gett mig mycket mer än vad man kanske tror. I princip alla mina kompisar är 80-talister, 90-talisterna har alltid fått skaffa sig egna vänner som är yngre än dem. Bara en sådan sak som våran almännbildning har jag märkt är sämre hos 90-talisternas än vad den är hos oss. Sen kan man ju inte missa den musikskatt som skapades under 80-talet. Efter mitten på 90-talet har inte många stora förändringar hänt inom musikvärlden, och kanske det viktigaste- inga oförglömliga låtar har gjorts. Det är inte ens säkert att vi känner igen förra årets listettor.. Men under 80-talet skapades det hundratals oförglömliga hits som är mästerverk! Som sista led i min lilla föreläsning om 80-talet rekommenderar jag att ni går in på svt:s sajt där ni bland annat kan rösta om vilka som var de grymmaste låtarna, men också om vad som var det största hårmodet! Väl värd ett besök...

svt.se

Live Aid galan 1985 var en minnesvärd sak med 80-talet. Här visas initiativtagaren Bob Geldof tillsammans med lite annat konstigt folk ;). I år tog Bob initiativet igen och gjorde en ny Live Aid gala, 20 år efter förra.
Beastwear.se