4/02/2005

Johannes Paulus II död..

Ja.. nu är han defenitivt död. Denna gamla och älskade, sjuke och lemlestade påve. Han har varit en alldeles ypperlig påve! Jag ska inte påstå att jag har haft speciellt stor beundrare av påven.. Men det har ju sina förklariga skäl. Jag är inte katolsk och dessutom född 89.. Alltså har jag bara upplevt hans gamla tid som påve, och han blev ju 84 år gammal. Nu får vi se vem som skall bli näste påve, och ta sig an de miljontals katoliker som skriker.. Alla har ju sina idoler, men påven kommer aldrig bli det för mig.. Om nu inte Magnus Ugga eller Lasse Åberg skulle bli den nya påven. Enligt tv4 är nu en afrikan aktuell som ny påve. Det får vi nog se om det blir så.. Det vore isåfall för första gången på 1500 år.. Är det dags? Fast det förstås.. Vill vi se en 84 årig afrikan sitta och hicka fram orden under midnattsmässan på julafton? Det återstår att se...
Beastwear.se